Felanmälan och jour
Det är viktigt att fel och brister avhjälps så fort som möjligt. Därför gör vi vårt yttersta för att finnas tillgängliga för våra kunder.
För akuta brådskande ärenden efter kontorstid (7-16) eller på helger och röda dagar kontakta jouren på 08-664 63 00.
För att anmäla ett ej akut ärende, använd formuläret så återkommer vi till dig snarast.
Jouren: 08-664 63 00
Felanmälan: 08-664 41 00
Att tänka på vid en felanmälan
Om det är en bostadsrätt ni bor i så är det ni som gör anmälan till oss som är betalningsansvarig i första hand. Om det visar sig att det är din förening som skall betala så skickas fakturan till föreningen.
Exempel:
Stopp i wc.
Det visade sig att det var ett papperstopp direkt vid wc avloppet som var orsaken.
Betalningsansvarig blir Bostadsrättsinnehavare.
Detta kan vi inte avgöra innan utan endast efter utfört arbete. I stort sett så är det så att alla arbeten i lägenheten ansvarar den boende själv för och allmänna ytor i fastigheten står föreningen för.
Detta kan skilja sig på olika föreningar. Se era stadgar.